Monday, July 19, 2010

untuk mak aku

salam dari aku buat semua ......... tak kiralah sapa , kali nie aku nak cerite sikit tentang keluarga aku , terutamanya mak aku .... aku benar2 merasakan kehadirannya amat penting buat diri aku , walau pun aku dah tua dah lebih 40 umur , tapi peranannya amat besar buat diri aku , bukanlah aku mengatakan mak aku saja penting , tidak ayah aku , tidak , kedua duanya penting buat aku ... aku cukup sedih bila teringatkan betapa mak aku di marah , di pulau , di cerca malahan di hina , apakah ini balasan orang tua ini bila dia sudah tua , tidak kaya , tidak bertenaga , tidak penting lagikah orang tua ini bila beliau hanya mengharapkan orang menghormati dan mengingati kembali jasanya pada semua ....

Banyak sungguh jasa mak aku dalam membesarkan keluarga , sanggup berhutang , bergadai dan segalanya utk anak2 , semuanya utk anak2 agar mereka dapat hidup sebaik mungkin .

Cukuplah semua ,marilah kite semua buang apa saja dendam , rasa hati , merajuk dan apa apa lagilah yang melekat di hati kita ini , buanglah semua yang tak berguna tu dan bersihkanlah hati kita , isilah hati kita dengan iman dan rasa syukur pada allah kerana kita masih ada mak atau ibu di dunia ini , INGATLAH SEMUA.........doa dari seorang ibu amat berkat dan itulah juga yang kita perlukan di dunia dan di akhirat  kelak utk kita menuju ke syurga allah , singkaplah semula sejarah sahabat nabi yang telah melukai hati ibunya dan apa balasan yang menimpanya  semasa di dunia lagi . INGATLAH SEMUA..............

Utk diri aku pula , aku nak balik raye nie insyaallah di perkenan tuhan utk jumpe ibu aku dan sama2 merayakan hariraye tahun nie .Aku nak mintak maaf banyak2 dengan dia , dan aku takkan kemana2 sekiranya ibu tidak mau pergi bersama .Duk kat rumah saje . Aku mau menghabiskan masa yang ada dengannya ,  Memang benar satu dunia boleh kita cari tapi berkat doa ibu datangnya hanya dari ibu kite sendiri , ibu yang melahirkan kite hanya satu ............satu renungan buat kaum keluarge ku semua ...... sekian buat masa ini ..........

No comments:

Post a Comment